O počiatkoch Artube...

05/10/2015

Poznáte to asi všetci - radi by ste začali robiť konečne niečo zmysluplné, no všetky výborné plány ostávajú väčšinou len pri rečiach s kamarátmi na pive. My sme dlho neboli žiadnou výnimkou. Avšak jeden obyčajný deň, ktorý je teraz už pamätným (aspoň pre nás), všetko zmenil a rozhodli sme sa konečne konať.

Už nejaký čas sa v nás hromadil pocit, že smer, akým sa odevný priemysel uberá, nie je celkom správny. Drancovanie prírodných a ľudských zdrojov za cenu čo najvyššieho zisku pre nadnárodné korporácie len preto, aby sme si mohli kúpiť tričko za pár eur, je istá cesta do pekla. Našťastie, nie všetci zmýšľajú rovnako. Rozhodli sme sa zapátrať a netrvalo dlho, kým sme objavili množstvo obchodov či priamo výrobcov, ktorí ponúkajú na predaj oblečenie vyrobené vo “férových” podmienkach. Výsledky nášho pátrania nás veľmi zaujali a začali sme premýšľať, ako by bolo možné priniesť tento typ oblečenia sem, do strednej Európy, tak, aby bol pre zákazníka atraktívny.

A ako to už zvyčajne býva, najlepšie nápady prináša náhoda. Jeden z nás sa raz o našom projekte rozprával so svojím kamarátom - zhodou okolností umelcom, ktorému sa naša idea páčila a ak by bola možnosť, nejaké eko tričko by si rád kúpil. A koncept bol pomaličky na svete! Čo tak vyrábať eko tričká s potlačou s motívmi od umelcov? Ešte stále sme však mali pocit, že to nie úplne to pravé. Tuho sme preto premýšľali dňom i nocou, až sme na to prišli. Okolo nás žije veľa tých, ktorý potrebujú peniaze viac ako my, ľudia, ktorí v živote nemali až toľko šťastia a spoločnosť ich častokrát či už zámerne alebo nie, ignoruje. Preto sme sa rozhodli, že z každého predaného trička darujeme časť zisku na nejaký dobročinný projekt.

A takto nejako vznikla prvotná myšlienka Artube. Ak by sme ju mali zhrnúť do pár viet, znela by asi takto: "Sme traja mladí ľudia túžiaci po láske, radosti a pekných veciach. Naším cieľom je predávať 100 % eticko-ekologické tričká s jedinečným grafickým dizajnom, ktorý je výsledkom práce úspešných slovenských a českých umelcov. Súčasťou našej filozofie je presvedčenie, že filantropia nie je výhradne pre bohatých. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli venovať 2 eurá z každého nákupu tým, ktorí to skutočne potrebujú. Chceme podporiť umenie, kultúru a súčasne pomáhať."