Ako sme súťažili v E-shop akcelerátore

15/10/2015

Na začiatku septembra sme sa po prečítaní článku z Denníka N dozvedeli, že sa chystá prvý ročník súťaže E-shop akcelerátor. Hneď sme vedeli, že Artube nesmie v tejto súťaži chýbať. Ceny boli nadmieru lákavé, nebolo nad čím ďalej uvažovať, skúsili sme svoje šťastie a prihlásili sa. A čo je E-shop akcelerátor a o čo je jeho zmyslom? Slovami organizátorov: „Eshop Akcelerátor je súťaž pre malé aj veľké slovenské e-shopy, ktoré chcú ukázať, že podnikať na Slovensku sa oplatí. Chcú dokázať, že podnikanie v podobe prevádzkovania e-shopu je práca s celospoločenským dosahom, ktorá si zaslúži pozornosť a uznanie verejnosti. Cieľom súťaže je taktiež motivovať slovenských podnikateľov, aby sa nebáli expandovať do zahraničia a šíriť dobré nápady, ako i povedomie o svojej krajine“. E-shopy boli rozdelené do troch hlavných kategórii: Skokani, Nádejní exportéri a E-shopy so silným príbehom (čo bola naša kategória) a z každej z nich postúpi do finále prvých päť s najväčším počtom hlasov.

Porota mala možnosť udeliť v každej kategórii jednu divokú kartu e-shopu, ktorý sa neumiestnil medzi prvými piatimi a posunúť ho tak do finále. Prihlasovanie bolo ukončené, na stránke zverejnené všetky E-shopy, rozdelené do kategórii a  hlasovanie mohlo začať. Po zhliadnutí e-shopov v našej kategórii sme usúdili, že konkurencia je na veľmi vysokej úrovni a bude treba bojovať zo všetkých síl o postup. Hlasovanie verejnosti prebiehalo od 18. do 30. septembra. A tak nastalo dvanásť veľmi divokých a napínavých dní. Bolo treba získať čo najviac hlasov!  Oslovovali sme svojich priateľov na Facebooku (cez ktorý prebiehalo hlasovanie), písali sme osobné správy ľuďom, ktorý pomohli zdieľať hlasovanie, zapojili sme taktiež svoje rodiny, kolegov v práci a teda každého, kto bol ochotný pomôcť. Dlhší čas sme sa tešili z prvého miesta, avšak nakoniec sme však skončili tretí s 630 hlasmi. Tretie miesto je pre nás obrovský úspech, pretože sme dokázali v počte hlasov predbehnúť už oveľa dlhšie fungujúce e-shopy. Do finále spolu s nami postúpili Woodfly, Sušienkovo, Wine Story, Eti-shop a ako divoká karta Lokapetit, ktoré sú tiež veľmi kvalitými a originálnymi e-shopmi.

6. októbra nás čakalo veľké finále, ktoré sa uskutočnilo v priestoroch Hospodárskych novín. Z prezentácie bol zhotovený krátky videozáznam, ktorý bude neskôr prezentovaný v televízii Hospodárskych novín spolu s príbehom každého finalistu. Pred porotu vstupujeme s veľkým entuziazmom a elánom, oblečení v tričkách, a s tubusom v ruke prezentujeme náš projekt. Finále prebiehalo v troch fázach a trvalo takmer celý deň, mali sme však možnosť spoznať množstvo skvelých ľudí a tak čas prešiel veľmi rýchlo . Súčasťou bol i networking a rôzne zaujímavé prednášky od uznávaných odborníkov, týkajúce sa problematiky e-shopov. Ondrej, zástupca nášho tímu, prezentoval medzi poslednými a tak nervozita mierne stúpala, čím bližšie sme boli k prezentácii.

Nakoniec však všetko dobre dopadlo a zostávalo už len počkať na výsledky. Zatiaľ čo sa porota rozhodovala kto bude víťazom,vzrastajúce napätie v miestnosti sa dalo krájať.Po nečakane krátej porade nám oznámili, že víťazom v kategórii E-shopy so silným príbehom sa stáva: A-R-T-U-B-E. Nervozita a napätie sa v tom okamihu zmenili na obrovskú radosť. Z toľkého nadšenia sme v prvej chvíli ani nechceli uveriť, že sa to naozaj stalo, že sme dokázali úspešne prejsť touto veľkou skúškou, a že sme zvíťazili!

 

Týmto blogom by sme chceli ešte raz poďakovať všetkým, ktorý nás podporili a stáli pri nás počas celej súťaže, organizačnému tímu zo spoločnosti ui42 a taktiež porote, ktorá sa rozhodla pre náš projekt. Ďakujeme a sľubujeme, že Vašu dôveru nesklameme!